سازه

بررسی کاربرد برزنت در سازه غشایی

معرفی سازه غشایی

سازه غشایی به عنوان یکی از مدرن ترین سازه های مورد استفاده در صنعت معماری شناخته شده است، این سازه در خلق بنا هایی با نما هندسی زیبا بسیار کاربرد دارد.

این نوع از سازه های مدرن از کمترین تجهیزاتی تشکیل شده اند، به گونه ای که تنها با استفاده از یک پارچه وسیع بدنه این بنا بر پا می شود. بنابراین با در نظر داشتن اجزا سازنده این محصولات به عنوان سازه های کششی یا چادری نیز شناخته می شود.

ویژگی های ضروری این سازه

از این نوع سازه ها انتظار می رود که دارای ویژگی های بارزی باشند تا موجب افزایش مرغوبیت و کارایی این سازه ها شوند. بنابراین ویژگی های منحصر به فرد این سازه شامل موارد زیر خواهد بود.

  • انعطاف پذیری فوق العاده
  • مقاوم در برابر تابش مستقیم نور خورشید و تابش اشعه های مضر
  • دارای خاصیت کشسانی بالا و مقاوم در برابر سایش
  • وزن بسیار سبک
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و شرایط جوی نا مناسب
  • تعدیل کننده دما در داخل سازه

کاربرد برزنت در سازه مذکور

از آنجا که از این سازه های مدرن انتظار می رود که از ویژگی مذکور بهره مند باشند، پارچه برزنتی مناسب ترین نوع پارچه برای تولید این سازه ها محسوب می شود.

پارچه های برزنتی در رنگ ها متنوع و با ضخامت های مختلف تولید شده و برای ساخت چنین سازه های مورد اسفاده قرار می گیرند.

اجزا تشکیل دهنده این سازه ها

 ساختار اصلی سازه های مذکور از دو بخش اصلی غشا و تکیه گاه تشکیل شده است. غشا این سازه ها از پارچه های برزنتی، انواع پارچه های (pvc) و انواع پارچه های پلی استری تولید می شوند.

از آنجا که اساس کار این سازه های مدرن نیرو کششی است جهت تامین استقامت مورد نیاز آن ها از پایه ها عمودی، پایه های افقی و قوس های منعطف برای استوار ساختن آن ها استفاده می شود. این پایه ها به عنوان اسکلت سازه ها نیز شناخته خواهد شد.

خلاصه مطالب

با توجه به مطالب فوق، می توان یکی از پر کاربرد ترین نوع پارچه ها در ساخت سازه غشایی پارچه های برزنتی مقاوم می باشند.

فروشگاه شهر چادر با عرضه انواع پارچه ها و محصولات برزنتی یکی ازز تولیدکنندگان این محصولات محسوب می شود. همچنین می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از محصول مورد نظر با کارشناسان فروش این فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید