منطقه گردشگری

معرفی منطقه تاریخی و گردشگری عباس آباد

موقعیت منطقه تاریخی و گردشگری عباس آباد

منطقه تاریخی و گردشگری عباس آباد واقع در استان مازندران در9 کیلومتری شهرستان بهشهر می باشد. این منطقه یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین مناطق گردشگری استان مازندران است.

معرفی منطقه گردشگری : مقاله ای از اترس چادر/ اترس چادر اولین و بزرگترین تولید کننده انواع محصولات برزنتی: مانند: چادرهای برزنتی. چادر برزنت، پارچه برزنتی، چتر توریسم ، چادرهای کمپ و بسیاری دیگر از وسایلی که مرتبط با سازهای اسپیس فریم و محصولات برزنتی است. 

قدمت این مجموعه به دوره صفویان باز می گردد، در واقع این منطقه به عنوان بزرگترین باغ شاهان صفوی شناخته شده است. دریاچه عباس آباد مرکز این قلعه قرار دارد و توسط درختان سر سبز چندین ساله احاطه شده است.

درباره دریاچه عباس آباد

همانطور که اشاره شد، این منطقه بسیار زیبا دارای یک دریاچه بسیار زیبا و استنائی می باشد. دریاچه عباس آباد 10 هکتار وسعت داشته و عمق آن به نزدیکی 18 متر می رسد.

در دل این دریاچه بنایی آجری چهار طاق وجود دارد که در قدیم سطح فوقانی آن با مقداری از مصالح چوبی و سفالی پوشیده شده بود.

به هنگام افزایش بارش و در فصول سرد، این بنا به زیر آب رفته و در فصل تابستان با کاهش بارش و کاسته شدن از آب این سد بنا در مرکز دریاچه قابل رویت می باشد. در ابتدا کاربری این بنا نظامی بوده و سپس برای تفریح از آن استفاده می شد و همچنین وجود این بنا در داخل سد از جنبه علم مهندسی جلوگیری کننده از فشار آب می باشد.

جاذبه های کاخ عباس آّباد

منطقه عباس آباد تنها محدود به جنگلی زیبا و دریاچه نمی باشد. بلکه دارای جاذبه های دیدنی دیگری است که گردشگران را بیش تر از پیش جذب خود کرده است. در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

  • کاخ صفویان
  • سد
  • حمام تاریخی
  • گرمخانه
  • گلباغ
  • برج آجری
  • آسیاب آبی

کمپ در عباس آّباد

امکانات زیاد و زیبایی بیش از حد این منطقه حفاظت شده، از دلایل متعددی است که طبیعت گردان را مشتاق به کمپ زدن و اقامت چند روزه در این منطقه خواهد کرد.

البته نکته حائز اهمیت این است که عباس آباد در منطقه مرتفع و کنار دریاچه قرار دارد، بنابراین بهتر است جهت اقامت گزینی در آن با تجهیزاتی همچون چادر مسافرتی برزنتی و کیسه خوابی گرم حاضر شوید.

خلاصه مطالب

با توجه به مطالب فوق، منطقه تاریخی و گردشگری عباس آباد یکی بهترین مکان های موجود برای کمپ زدن و اقامت چند روزه می باشد.

البته این منطقه از معدود مکان هایی است که امکان اقامت در تمامب فصول را برای گردشگران ایجاد خواهد کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید