گردشگری 1

معرفی منطقه گردشگری دماوند و جاذبه های دیدنی آن

بررسی منطقه گردشگری دماوند

گروه تولیدی اترس چادر تولید کننده و عرضه کننده انواع محصولات برزنتی (چادرهای برزنتی، چادرهای کمپ و …) بی شک یکی از زیبا ترین مناطق کوهستانی کشور، منطقه گردشگری دماوند است. همانطور که مشهود است، این منطقه به دارا بودن رشته کوه های زیبا البرز و قله مرتفع دماوند شناخته می شود.

اما جاذبه های دیدنی این منطقه تنها محدود به این موارد نبوده است. این منطقه زیبا با جاذبه های فراوانی که دارد هدف طبیعت گردان زیادی برای کمپ زدن و اقامت داشتن است. بنابراین در ادامه به بررسی بیشتر این منطقه زیبا خواهیم پرداخت.

معرفی آبشار برف تنگه لار

یکی از زیبا ترین آبشار های این منطقه، آبشار برف تنگه لار است. این آبشار واقع در شرق دماوند بوده و در کوهپایه های این منطقه قرار دارد. منطقه لار در تقسیمات کشوری صورت گرفته جزء نواحی لواسانات شناخته می شود.

منطقه لار از سمت شمال به جنگل های نور، از شرق به دماوند و از جنوب به افجه لواسان منتهی خواهد شد. وسعت منطقه لار، 73500 هکتار کوهپایه ها دماوند را پوشش می دهد. از سایر آبشار های این منطقه زیبا می توان به آبشارجنگلک و آبشار گروبار اشاره کرد.

چشمه سیاه سنگ   

این چشمه واقع در منطقه مشا یکی از روستا های چشم نواز کوهپایه های دماوند است. این چشمه علاوه بر زیبایی بصری که دارد از گیاهان دارویی و صنعتی همچون بومادران، گل گاوزبان و زرشک نیز برخوردار می باشد.

البته منطقه دماوند تنها دارای این چشمه نمی باشد، از سایر چشمه های این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اعلا
  • تیزآب
  • دیو آسیاب

دریاچه هویر و تار

منطقه معرفی شده دارای دریاچه های بسیاری همچون تار و هویر می باشد. این دو دریاچه در فاصله 500 متری از یک دیگر واقع شده اند.

موقعیت جغرافیایی آن ها در رشته کوه های قره داغ است، که آب این دو دریاچه نیز از چشمه های همین کوه ها منشاء می گیرد.

خلاصه مطالب

منطقه گردشگری دماوند از نزدیک ترین و پر بازدید ترین مناطق دیدنی نزدیک به تهران است. علاوه بر طبیعت زیبا این منطقه مناسب برای اقامتی کوتاه یا ایجاد کمپ می باشد.

البته توصیه می شود برای بهره مندی از ساعاتی دلپذیر و راحت، حتما تجهیزات ضروری مخصوص کمپ که چادر های مسافرتی برزنتی و کیسه های خواب است به همراه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید