کمپ

معرفی منطقه گردشگری و روستایی وردیج

درباره منطقه گردشگری و روستایی وردیج

منطقه گردشگری و روستایی وردیج/ مجموعه اترس چادر با سابقه ای طولانی در تولیدات محصولات برزنتی اعم از : چادرهای برزنتی، چادر اسکان و نظامی، ارگانی و همینطور تولید انواع پارچه های برزنتی و برزنت استاندارد بزرگترین تولید کننده این گونه محصولات در کشور شناخته می شود.  یکی از نزدیک ترین نواحی گردشگری و خوش  و آب هوا در نزدیکی پایتخت است. این روستا در شمال غربی استان تهران واقع شده و زیر مجموعه ای از بخش های کن و سولقان محسوب می شود.

روستا وردی بزرگ ترین روستا موجود در شمال غرب تهران است. این روستا گردشگران، طبیعت گردان و کوهنوردان زیادی را به سمت خود جذب می کند. در ادامه به بررسی بیشتر این منطقه خواهیم پرداخت.

بررسی روستا وردیج

این روستا در حاشیه رودخانه وردیج به وجود آمده است. آب و هوای متعادل و طبیعت سرسبز این روستا از دلایل اصلی جذب گردشگران خواهد بود.

در نزدیکی این روستا پوشش گیاهی سر سبز، دره های عمیق، کوه های مرتفع و رودخانه های پرخروش دیده می شود. درختان پر بار شاتوت، گردو، سیب و خرمالو در این منطقه فراوان هستند. در فصل زمستان به علت شدت کاهش دما و افزایش بارندگی ها مسیر ارتباط با پایتخت قطع خواهد شد. به همین علت تمامی باغ ها، خانه ها و ویلا ها در قسمت جنوبی آن قرار گرفته است.

درباره روستا واریش

در ادامه مسیر و جاده منتهی شده به روستا وردیج، روستا دیگری به نام واریش قرار دارد. از ویژگی های بارز این روستا می توان به آب و هوا پاک و پاکیزگی تمامی نواحی آن اشاره کرد.

روستا واریش از روستا وردیج مرتفع تر است، به همین علت شرایط جوی سرد تری خواهد داشت. روستا واریش علاوه بر دارا بودن پوشش گیاهی سر سبز دارای آبشار و چشمه ای زیبا و خروشان به همین نام است. این ویژگی ها و چشم انداز های طبیعی افراد زیادی را مایل به سفر به این دو روستا خوش آب و هوا خواهد کرد.

بررسی جاذبه های گردشگری این دو روستا

روستا وردیج و واریش با دارا بودن طبیعتی کم نظیر، به بهترین مکان ها کمپینگ در اطراف تهران تبدیل شده اند. البته جاذبه های دیدنی این نطقه محدود به موارد فوق نخواهد بود، بنابراین در ادامه به بررسی بیشتر این موارد خواهیم پرداخت.

معرفی ارواح سنگی

یکی از دیدنی ترین قسمت ها این منطقه گرشگری، کوهپایه های ارواح سنگی است. ارواح سنگی، مجموعه ای از سنگ های متنوع و بزرگی هستند که بر روی آن ها حفره های عظیمی به وجود آمده است.

بروز این حفره ها به علت فرسایش و فرسودگی سنگ ها خواهد بود، با این حال هنوز دلیل بروز چنین فرسایشی در یک قسمت از کوه ها مشخص نشده است.

از عجایب این سنگ های زیبا، شباهت بسیار آن ها به فرم بدن انسان یا سایر جانوران است. به همین علت افراد محلی این سنگ ها را به نام آدمک جیان شناسایی خواهند کرد.

درباره آبشار لت مال

در بین دو روستا زیبا وردیج و واریش یک آبشار زیبا به نام آبشار لت مال وجود دارد. علت نام گذاری این آبشار به نام لت مال مربوط به گوش محلی این منطقه است. در زبان محلی مردم این منطقه مال به معنا مالیده شدن و لت به معنا سنگ است. این آبشار به هنگام ریزش بر روی سنگ ها فرود می آید به همین علت نام آن را لت مال می خوانند. آبشار لت مال مجموعه ای از سه آبشار و رودخانه های فصلی است.

دشت پهنه حصار

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه، دشت وسیه و سر سبز پهنه حصار است. در ارتفاعات این دشت زیبا آبشاری به نام سنگان وجود دارد و به همین علت افراد زیادی جهت بازدید این طبیعت زیبا به این منطقه سفر خواهند کرد. به علت وجود کوه ها و قله های مرتفع در دشت پهنه حصار، کوهنوردان بسیاری در این منطقه حاضر شده و چند روز در آن اقامت خواهند داشت.

بقعه بی بی زرین

در میان کوه ها و ارتفاعات دشت پهنه حصار، امامزاده ای به نام بی بی زرین وجود دارد. این بقعه میان ساکنین و کوهنوردان بسیار شناخته شده است.

این بقعه دارای اتاقکی جهت استراحت رهگذران و کوهنوردان بوده و با دارا بودن سرویس بهداشتی موجب تامین رفاه کوهنوردان خواهد شد.

بهترین زمان سفر به این منطقه

همانطور که اشاره شد، هر دو روستا واریش و وردیج در ارتفاعات رشته کوه های نزدیک پایتخت واقع شده اند. بنابراین شرایط جوی سرد و بارندگی های بسیار در این منطقه دور از انتظار نخواهد بود.

در واقع در فصل سرما به علت ازدیاد ریزش های جوی، مسیر دسترسی به این دو روستا مسدود خواهد شد. بنابراین بهترین زمان مسافرت، اقامت و ایجاد کمپ در این مناطق فصل های بهار و تابستان می باشد.

البته در برخی از مواقع، کوهنوردان حرفه ای جهت فتح قله ها و کوه های مرتفع در فصل های زمستان نیز به این منطقه سفر خواهند کرد. با این حال بهترین زمان جهت ایجاد کمپی چند روزه فصول تابستان و بهار هستند.

اقامت در این منطقه

جهت اقامت داشتن در این منطقه تنها ایجاد کمپ امکان پذیر خواهد بود. این منطقه هیچ نوع سوییت یا هتلی نخواهد داشت، بنابراین جهت داشتن اقامتی چند روزه، به همراه داشتن تجهیزات کاملی همچون: چادر های مسافرتی برزنتی، لباس گرم، کیسه خواب با کیفیت و مقدار غذا لازم ضروری خواهد بود.

خلاصه مطالب

با توجه به مطالب فوق، منطقه گردشگری و روستایی وردیج یکی از مناسب ترین مناطق جهت ایجاد کمپ خواهد بود. طبیعت زیبا، آبشار های گوناگون و وجود ارواح سنگی نیز از جمله جذاب ترین عوامل گردشگری این منطقه محسوب می شود.

همانطور که اشاره شد این منطقه در ارتفاعات اطراف تهران واقع شده است، بنابراین به همراه داشتن تجهیزات کامل در صورت کمپ زدن در این منطقه بسیار ضروری خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید