چادر برزنتی

معرفی کامل منطقه گردشگری سد لفور

درباره منطقه گردشگری سد لفور

  منطقه گردشگری سد لفور یکی از زیبا ترین مناطق نزدیک به شهرستان شیرگاه مازندران است .نام رسمی این سد، سد صالحی مازندرانی است که با توجه به محل قرار گیری آن به نام بفور شناخته می شود.

در ساختار این سد به سلامت محیط زیست بسیار اهمیت داده شده است. به گونه ای که با سنگ ریزه و به همراه کمترین آلودگی ها این سد فعال می باشد.

موقعیت جغرافیای این سد

سد صالحی مازندرانی به نام های پاشاکلا و البرز نیز شناخته می شود. محل قرار گیری این سد در منطقه سر سبز و جنگلی لفور در 45 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بابل است.

برای مشاهده از مناظر پشت سد، بهتر است به ضلع شرقی سد مراجعه کنید یا به واسطه جاده روستایی گالشکلا به این محل دسترسی پیدا کنید.

اقامت در این منطقه

همانطور که اشاره شد، منطقه لفور یکی از سر سبز ترین نواحی جنگلی استان مازندران محسوب می شود. به علت قرار گیری این سد عظیم، افراد و طبیعت گردان زیادی برای بازدید و ایجاد کمپی چند روزه به این منطقه سفر خواهند کرد.

البته مامورین سد اجازه نزدیکی به محل های خطرناک را نخواهند داد بنابراین می توانید در اطراف سد و دهستان لفور سایر روستا های نزدیک سفر کرده و در چنین مکان هایی اقامت داشته باشید.

همچنین با توجه به ارتفاع نسبتا بالا و نزدیکی به آب، سرد بودن ین منطقه دور از انتظار نمی باشد، بنابراین توصیه می شود تجهیزات محافظتی همچون چادر برزنتی مسافرتی و کیسه خواب مرغوبی به همراه خود داشته باشید.

خلاصه مطالب

با توجه به مطالب فوق، منطقه گردشگری سد لفور یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران محسوب می شود. با توجه به تسهیل در دسترسی و قابلیت اقامت چند روزه این منطقه را می توان به عنوان مناسب ترین مناطق جهت ایجاد کمپ معرفی کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید