گهر کردستان

معرفی منطقه گردشگری گهر لرستان

بررسی منطقه گردشگری گهر لرستان

معرفی منطقه گردشگری : مقاله ای از اترس چادر/ اترس چادر اولین و بزرگترین تولید کننده انواع محصولات برزنتی: مانند: چادرهای برزنتی. چادر برزنت، پارچه برزنتی، چتر توریسم ، چادرهای کمپ و بسیاری دیگر از وسایلی که مرتبط با سازهای اسپیس فریم و محصولات برزنتی است.  

منطقه گردشگری گهر لرستان دارای بزرگ ترین دریاچه آب شیرین کل کشور ایران می باشد. دریاچه گهر دارای آب زلال و بسیار شفافی است که واقع در طبیعتی بکر و سر سبز است، همچنین مناسب برای صید ماه قزل آلا خواهد بود.

در نزدیکی این دریاچه قله اشترانکوه واقع شده است، بنابراین با سفر کردن به این منطقه می توانید هم از دریاچه بزرگ گهر و قله زیبا اشترانکوه دیدن کنید.

موقعیت جغرافیایی دریاچه

همانطور که اشاره شد، دریاچه گهر در استان لرستان است. این دریاچه زیبا واقع در میان رشته کوه های اشترانکوه و در ارتفاع 2360 متری از سطح دریا خواهد بود.

احتمال می رود پس از وقوع یک زمین لرزه شدید، این دریاچه به وجود آمده است. محل قرار گیری این دریاچه بر روی گسل اصلی زاگرس می باشد. عرض دریاچه گهر 400 بین 800 بوده و طول این دریاچه به 1800متیر می رسد.

تفریح های این دریاچه

با کمپ زدن در نزدیکی این دریاچه، نه تنها از زیبایی این منطقه بهره مند می شوید، بلکه می توانید به سایر فعالیت های تفریحی نیز روی آورید.

البته نکته قابل توجه این است که، هیچ کس قادر به شنا کردن در این دریاچه نخواهد بود. زیرا این دریاچه دارای عمق بسیار زیادی است و خطر غرق شدن در آن بسیار بالا می باشد.

بنابراین با سفر کردن به این منطقه می توانید با کوهنوردی، طبیعت گردی، عکاسی و قایق رانی خاطرات خوش و ماندگاری را به ثبت برسانید.

بهترین زمان سفر به این دریاچه

بهترین زمان برای مراجعه و کمپ زدن در این منطقه، فصل های گرم تابستان و بهار می باشد. همچنین جهت تماشا لاله های واژگون اطراف این دریاچه می توانید در اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد ماه در این منطقه حضور داشته باشید.

در فصل سرد زمستان، این دریاچه یخ می زند و میزان دسترسی به این دریاچه برای افراد معمولی بسیار دشوار می شود. با این حال کوهنوردان حرفه ای در فصل زمستان جهت کوهنوردی و کمپ زدن به این منطقه سفر خواهند کرد.

خلاصه مطالب

همانطور که اشاره شد، منطقه گردشگری گهر لرستان یکی از بهترین و شناخته شده ترین مناطق گردشگری ایران جهت کمپ زدن و اقامت داشتن است.

البته با در نظر داشتن شب های سرد این منطقه، توصیه می شود با همراه داشتن تجهیزات کامل از چادر مسافرتی برزنتی تا مواد غذایی کافی به این منطقه مسافرت کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید