چادر برزنتی

بررسی منطقه گردشگری چالدره تنکابن

درباره منطقه گردشگری چالدره تنکابن

منطقه گردشگری چالدره تنکابن، این منطقه سرسبز زیبا واقع در جنگل های استان مازندران است. مساحت این منطقه زیبا نزدیک بر 110 هکتار می باشد.

این جنگل چالدره تنکابن در یک دره عمیق ولی سرسبز قرار گرفته است. این جنگل زیبا به تنوع گیاهی انبوه آن شهرت دارد و مکانی مناسب برای کمپینگ و پیمایش های طولانی است.

گروه تولیدی اترس چادر بزرگترین تولید کننده محصولات برزنتی اعم از :

چادرهای برزنتی:

پارچه برزنت:

پارچه برزنت:

چادرهای اسکان و اسکلتی:

چادرهای ارگانی و دیگر محصولات برزنتی

موقعیت جغرافیایی جنگل چالدره

این منطقه زیبا و سرسبز در 18 کیلومتری مسیر تنکابن در غرب استان مازندران قرار دارد. جنگل چالدره در رود های دو هزار و سه هزار قرار گرفته است. این مجموعه جنگلی از شرق و شمال به این دو رود منتهی می شود و از سمت جنوب به دامنه کوه های بلسکوه و از غرب نیز به جاده دو هراز منتهی خواهد شد.

شرایط جوی این منطقه

جنگل چالدره در ارتفاع 400 متری در سطح دریا واقع شده است. شرایط جوی این منطقه با سایر جنگل های واقع در مازندران بسیار متفاوت خواهد بود.

به همین علت این جنگل دره ای دارای شرایط جوی و زمین جلگه ای می باشد. در واقع این فضا جلگه ای موجب رشد گیاهان متنوعی در این منطقه شده است. پوشش گیاهی این منطقه زیبا مملو از درختان سرو، گون، لرگ، توسکا، افرا، انواع گیاهان دارویی، سرخس ها و خزه ها خواهد بود.

تنوع زیستی پارگ چالدره

این پارک جنگلی زیبا، با تنوع گیاهی بسیاری که دارد از تنوع زیستی بسیاری نیز برخوردار خواهد بود. بنابراین وجود گونه های متعدد جانوری در این منطقه دور از انتظار نمی باشد. در ادامه حیوانات موود در این منطقه اشاره شده است.

  • پستانداران: مرال، شوکا، گراز، شغال، گرگ، گربه وحشی، پلنگ، گوزن و تشی
  • دوزیستان و خزندگان: لاک پشت، مار، سمند، مارمولک و غوک درختی
  • آبزیان: ماهی آزاد، انواع ماهی های سرد سیر و قرل آلا
  • پرندگان: قرقاول، کبوتر، فاخته، دارکوب، زاغ و سار

اصلی ترین پوشش گیاهی این منطقه

پارک جنگلی چالدره دارای تنوع پوشش گیاهی فراوانی است. با این حال برخی از گیاهان و درختان بیشتر از بقیه در این منطقه یافت می شوند. درختان شمشاد پارک چالدره دارای عمر 700 ساله هستند و از سرخس ها و خزه های بسیاری پوشیده شده اند.

امکانات پارک جنگلی چالدره

این جنگل زیبا به عنوان منطقه حفاظت شده و پارک جنگلی شناخته می شود. به علت امکانات رفاهی بسیاری که این پارک دارا می باشد، در بین گردشگران بسیاری شهرت دارد. جهت تکمیل اطلاعات فوق، به بررسی امکانات اصلی این پارک خواهیم پرداخت.

  • رستوران
  • کافی شاپ
  • آلاچیق
  • سرویس بهداشتی
  • میز و نیمکت
  • نمایشگاه های اختصاصی هنر
  • هتل و سوئیت جنگلی

تفریحات این جنگل

همانطور که اشاره شد، منطقه چالدره در استان مازندران دارای جنگلی منحصر به فرد و جلگه ای خواهد بود. بنابراین با توجه به زیبایی و پوشش گیاهی متنوع این منطقه، مکانی مناسب برای پیمایش و اقامت طولانی مدت خواهد بود. همچنین افراد زیادی جهت انجام فعالیت های ورزشی همچون صخره نوردی و کوه نوردی به این منطقه سفر خواهند کرد.

این جنگل به علت شرایط جوی بسیار مرطوبی که دارد پر از خزه های سر سبزی است که بر روی سنگ ها و درخت ها رشد کرده اند. به همین علت یکی از هدف های سفر به این منطقه عکس برداری از طبیعت زیبا  و بکر آن خواهد بود.

بهترین فصل جهت اقامت

این جنگل زیبا دارای امکانت رفاهی بسیاری است. یکی از بهترین امکانات این منطقه، سوئیت ها و کلبه ها هستند بنابراین جهت اقامت ایمن و چند روزه می توانید به اجاره این کلبه ها اقدام کنید. همچنین برای طبیعت دوستان و گردشگرانی که قصد اقامت و ایجاد کمپ در جنگل را دارند، بهترین فصل ها تابستان، بهار و اوایل پاییز است.

تجهیزات ضروری برای کمپینگ

شرایط جوی جنگل چالدره بسیار مرطوب و پر بارش است. بنابراین بهتر است به هنگام سفر به این منطقه چادر های مسافرتی برزنتی، پانچو های ضد آب و کیسه خواب مقاوم در برابر نفوذ رطوبت به همراه داشته باشید.

البته از مزایا مسافرت به این منطقه، عدم نیاز به برداشت مواد غذایی است زیرا پارک جنگلی معرفی شده دارای امکانات رفاهی و سوپر مارکت ها بسیاری خواهد بود.

خلاصه مطالب

منطقه گردشگری چالدره تنکابن، منحصر به فرد ترین جنگل استان مازندران است. فاصله این جنگل با دریا به نسبت کمتر از سایر جنگل ها بوده و در دره ای عمیق قرار دارد.

به همین علت دارای شرایط جوی جلگه ای و بسیار مرطوب می باشد. پوشش گیاهی این منطقه طبیعت گردان بسیاری برای ایجاد کمپ و اقامتی چند روزه متمایل می کند. این جنگل قدمتی چند صد ساله دارد و درختان و سنگ های واقع در آن پوشیده از سرخس ها و خزه های سر سبز هستند

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید